Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

02 januari 2003

Nuchter
Geen alcohol, dat was nuchter. Maar vanochtend vertelde de zuster me dat ik twaalf uur niets mocht eten of drinken. Bezijdens water dan. En dat is net om Twintig Dubbel Nul (acht uur des avonds dus) begonnen. Want morgenochtend om Acht Dubbel Nul (acht uur des ochtends dus) gaat er een naaldje mijn arm in. Om erachter te komen of
a) ik ergens allergisch voor ben;
b) ik suikerziekte heb;
c) ik bloedarmoede heb;
d) geen van bovenstaande van toepassing is.

Ik voorspel het volgende scenario, iets over achten;
i. de studente medicijnen prikt me en niet de ervaren zuster;
ii. ze heeft niet eens zo'n mooi strak wit (hmmm) pakje aan;
iii. ze prikt drie keer mis en ik val bijna flauw;
iv. even later trekt ze m'n arm over d'r schouder en begeleidt me (uiteraard lijkbleek) naar de wachtkamer;
v. in de wachtkamer roep ik 'vier liter mensen! ik heb er nog anderhalf over! wie maakt me los!';
vi. een half uur later kom ik bij met een koud doekje op mijn voorhoofd, en de vragen of ik a. nog misselijk ben na letterlijk mijn gal gespuwd te hebben en b. nog denk veilig thuis te kunnen komen.

Ik heb er nu al zin in. In al het eten dat ik tot me ga nemen zodra ik thuis kom, meteen na de priksessie. Broodje Bapao! Tosti! Gebakken eitje met kaas en kruiden en boterhammen! En dan naar het station... Compleet Whopper menu! Big Mac menu erachteraan! Vier milkshakes! Een Bagel met mozzarella, tomaat en pesto! Hmmmmm :)

Addendum 23.46: Appelmoes! Jellies!
Addendum 00.54: Kaas! Katjang Pedis!
Addendum 00.58: Saucijzenbroodje! Erwtensoep!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage