Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

20 december 2002

Webvasten
Ik doe dit bewust (not!). Ik maak zo min mogelijk gebruik van internet (not!). Als ware het mijn eigen Ramadan, ik surf zelden, log vrijwel niet, en thuis gebruik ik de PC niet meer dan films en filmpjes (afleveringen Star Trek) te bekijken en muziek te luisteren. En die laatste zin is wèl waar. Nu dan, het waarom.

Drie computers in ons huis. Nee, vijf. Maar drie werkzame. Daarvan een op huisgenoot Victors kamer, een op mijn kamer, en een server in de woonkamer. Mijn computer is schoon, virusvrij. De server had een worm, die zich over het netwerk naar Victors computer heeft verplaatst. Mijn computer is schoon, virusvrij. De server is geformatteerd en draait nu een distributie van Linux waar ik niet mee om kan gaan. Victor heeft het druk, neem ik aan. Ik weet het niet zeker, want ik ben vijftig uur per week afwezig omdat ik (nog steeds mensen!) stage loop bij de AVRO. Victor ontfermt zich over de server. Hij krijgt zijn eigen computer blijkbaar niet schoon en virusvrij. Van de server is niet bekend of de worm er nog of weer huist, want het schijnt lastig te zijn om daar McAfee op te installeren. Zolang als de worm rondwaart op ons netwerk, laat XS4ALL ons niet online. Bij de AVRO is het leuk, maar ik kan er niet onbeperkt loggen. Daarom heb ik met mezelf afgesproken er niet vaker dan eens per week te loggen. Dus, controleer elke vrijdagavond of ik nog iets geschreven heb en of de Graadt weer online is. Ik hoop van harte dat het snel gebeurt.

Rectificatie 1.1.03
Uit bovenstaand én onderstaand logje komt naar voren dat alleen huisgenoot Victor verantwoordelijk is voor mijn niet-op-internet-kunnen. Dat is niet waar, het is net zo goed aan mij. Excuses.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage