Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

01 januari 2003

Het jaar door met Pimmez

Op 12 januari heb ik voor het eerst in mijn leven overgegeven na teveel gedronken te hebben. Schandelijk.

Op 18 februari kwam Kandidaat 1 niet opdagen, Kandidaat 2 was ik. 'Ja' gezegd tegen het eerste huis dat op mijn naam staat. Drie dagen later hebben huisgenoot Victor en ik het contract getekend en sleutels gekregen. Op 2 maart ben ik verhuisd.

Op 30 maart ging mijn stoere neef Koen mee naar een uitzending van Spijkers met Koppen (da's dus radio) in Eindhoven. Na afloop heeft-ie Dolf Jansens draaiboek meegekregen, met handtekening. Later zou-ie nog een keer meegaan naar een uitzending in thuisbasis Florin te Utrecht, en neemt-ie Felix Meurders' gesigneerde draaiboek mee. Zal wel in de genen zitten.

Op 26 april kwam ik om half elf 's ochtends een kamertje binnenlopen in de School voor Journalistiek. Dat was de redactieruimte van Studentenradio Utrecht, alwaar ik twee trimesters mijn sporen heb achtergelaten. Geschreven, gerapporteerd, ingesproken, gemonteerd, en zelfs een redactie aangestuurd. Geweldige tijd gehad, erg jammer dat het voorbij is.

Op 14 mei heb ik het vliegtuig gepakt naar vliegveld Gatwick, London. Daar de bus naar vliegveld Heathrow, alwaar ik de 'nacht' heb doorgebracht. De volgende dag kwam Iris aan, na tien en een halve maand in Thailand te zijn geweest. Het was onze bevrijdingsdag, maar we hebben het uiteindelijk niet overleefd. 20 Mei gingen we nog samen naar Jesus Christ Superstar in Carré, maar 11 augustus heb ik de knoop doorgehakt. Die wond voel ik nog steeds.

Op 25 juni kreeg ik de schrik van mijn leven toen ik een telefoontje kreeg van de vriendin van mijn vader. Papa was opgenomen in het ziekenhuis. Hij was heel erg misselijk, had moeite met zijn ontlasting, en de doktoren hadden geen idee wat het zou kunnen zijn. We dachten aan de meest enge dingen die een mens kan hebben. Het bleek, na een paar dagen die wel maanden leken, een verstrengeling in zijn dunne darm te zijn. Hij had nog nooit in het ziekenhuis gelegen tijdens mijn leven, dus het heeft een flinke impact gehad. Op mij, op mijn zus, en op onze relaties met elkaar en papa. 5 juli is hij ontslagen, inmiddels rent-ie weer net zo in het rond als ik van hem gewend ben.

Op 13 juli begon het pannenkoekenseizoen! Die dag en de daaropvolgende stonden we op het North Sea Jazz Festival. 17 Augustus Mystery Land, en van 22 tot en met 26 augustus Lowlands, als elk jaar. Het was mijn zevende festival en mijn vierde Lowlands. Two things you cannot live without; Pancakes and Live Music!

Op 5 augustus heb ik een testrijles gehad. Dat beviel! Vanwege geen tijd vrijmaken, ben ik nog steeds niet aan het rijden. Wel heb ik mijn theorie al gehaald; in mijn eerste poging, op 5 november. Drie fout. Hoppekee!

Op 17 september ging ik samen met Jeroen naar de ArenA te Amsterdam, om daar Ajax te zien spelen in de Champions League. Veel gepresteerd, die club, dit jaar. Ik heb ze zien spelen tegen Olympique Lyonnais, Rosenborg en Inter Milan. Verder zat ik tijdens de kampioenswedstrijd en de bekerfinale van seizoen 2002/2003 in een Amsterdamse kroeg te kijken, da's ook erg leuk!

Op 29 november ben ik begonnen met mijn afstudeerstage. En wel bij de AVRO Kunsttribune. Een hele leuke groep mensen, inspirerend tot functioneel ingesteld. Het werk is erg leuk, en precies in mijn straatje. De afstudeeropdracht wordt nog steeds geschreven, ik wou dat het niet hoefde. Laat me daar maar lekker voor vast werken.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage