Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

01 januari 2003

Jaaroverzicht cabaret en omstreken

Op 3 januari was de laatste repetitie met wat mijn eerste cabaretgroepje zou gaan worden; "Onkunde"! Helaas haakten mijn twee groepsgenoten één voor één af. Het vervolg laat nog op zich wachten, hopelijk niet te lang.

Op 17 februari zag ik, op de Jongeren Theaterdag in Dordrecht, voor de derde keer het programma van Laurens Joensen. Het heet "Bar" en het is geweldig! Staat in mijn top vijf van beste theatervoorstellingen van seizoen 2001/2002 op nummer twee. De nummer een, Thomas van Luyn met 'Acht', heb ik alleen in de eerste helft van het seizoen gezien, daarom niet opgenomen in dit jaaroverzicht.

Op 11 april vond in het Amsterdamse Bellevue de halve finale van het Amsterdams Kleinkunst Festival plaats. Daar sneuvelde "Oh, Sorry, Maakt niet uit", van "Twee Meneertjes". Wereldzonde. Nummer vier in de top vijf van seizoen 2001/2002.

Op 31 mei was in de Kleine Komedie het Noord Nederlands Toneel aan de beurt met Wachten op Godot. Diana zat naast me en maakte mee hoe dit toneelstuk de vijfde plek in mijn seizoens top vijf bereikte. "Een hond stal eens een biefstuk, al uit de slagerij. De slager die werd woedend, en sloeg de hond tot brij." Dan weet je dat!

Op 4 september begon het nieuwe seizoen, met een Cabarestafette-avond in de Kleine Komedie. De avond erop zag ik onder andere de Ashton Brothers, tot nu toe het beste optreden van dit seizoen. Later zag ik ze nog in het Bossche Koningstheater (11 november) en als pauzeact van Cameretten in het Nieuwe Luxor.

Op 9 oktober ben ik (op vrijkaartjes) naar Onno Innemee wezen kijken, in De Kom in Nieuwegein. Na afloop een goed gesprek gehad. Over de show van die avond, over Onno's carrière, en over mijn mogelijke cabaretcarrière. Was een inspirerende avond, gevolgd door een korte mailwisseling. Inmiddels heb ik de brief klaarliggen die mij gaat aanmelden voor de audities van Theaterschool en -groep De Nieuw Amsterdam voor volgend schooljaar. Spannend!

Op 12 oktober zag ik Bob Fosko en Frans van Deursen als de Blues Brothers, met Diana in Utrecht (Douwe Egbertszaal!). Een en al spektakel. Later nog gezien in het Oude Luxor met Janneke.

Op 27 december gaven drie heren een geweldig optreden weg in Panama, nachtclub te Amsterdam. Arthur Umbgrove, Maarten van Roozendaal, Marcel de Groot. Einde van het jaar, heel indrukwekkend concert.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage