Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

25 augustus 2005

Ish niet anders

Ish niet anders
B: 'Dag buurman!'
P: 'Dag buurman! Alles goed?'
B: 'Ja alles goed! Jij alles goed?'
P: 'Alles goed! Dag buurman!'
B: 'Dag buurman!'

Meestal komen de praatjes met de buurman niet veel verder. Maar vandaag was-ie ineens mondig. Huisgenoot Victor ging net weg en ik stond nog in de deuropening. Buurman liep de trap op en sprak de mooie woorden:

B: Hee twee buurman!
P: Buurman! Alles goed?
B: Nee niet zo. Kinderen zijn vervelend. Altijd soms lastig.
P: Hoeveel heb je er?
B: Vier.
P: Vier! Maar dat heb je zelf gedaan!
B: Ja is wel, maar nu ook familie komen, is vervelend.

Over het werk. Hij heeft pas z'n winkel verkocht, niet met veel winst maar wel een beetje. Want handel gaat..., en hij maakt een 'omlaag'-gebaar met z'n hand. En z'n vrouw werkt niet. Ze was overspant. Ze heeft een uitkering. Ish niet anders buurman. Dus hij moet nu wel snel iets anders zoeken. Ja, ish niet anders.

B: Jullie altijd hier?
P: Hoe bedoel je?
B: Jullie vrijdag hier?
P: Ja, na het werk...
B: Is goed. Wij vrijdag altijd cous-cous. Jij vrijdag hier?
P: Ik ben gewoon thuis, Victor weet ik niet.
B: Is goed, ik kom vrijdag cous-cous.
P: Okee, leuk!
B: Nu naar kinderen want familie komen.

Dus misschien krijg ik morgen wel cous-cous te eten. Ik moest maar eens gaan stofzuigen.

6 reacties:

  • Op 25/8/05 20:40 , Anonymous Anoniem zei...

    Nee, je krijgt geen eten, je moet het natuurlijk wel bij hen eten. Én je schoenen uit doen voor je naar binnen gaat;)

     
  • Op 26/8/05 14:47 , Anonymous Anoniem zei...

    Eet smakelijk!

     
  • Op 27/8/05 17:13 , Anonymous Anoniem zei...

    En..? Heb je couscous gegeten vrijdagavond of heb je de pizzakoerier blijgemaakt?

     
  • Op 28/8/05 04:11 , Blogger Pimmez zei...

    Geen buurman gezien. :( Victor heeft pasta gemaakt...

     
  • Op 2/9/05 10:16 , Anonymous Anoniem zei...

    Wat goed trouwens dat jij Wereldkeuken onder je links hebt. Dapper ook. Nog geweest laatstelijk?

     
  • Op 2/9/05 18:25 , Anonymous Anoniem zei...

    Oooooh wat gemeen, Kim!

     

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage