Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

05 augustus 2005

God is dead

God is dead
Aldus Friedrich Nietschze. Op mijn t-shirt staat die tekst op de voorkant, op de achterkant andersom; Nietschze is dead, aldus God. Ik heb altijd gedacht dat dat gelijkspel op mijn shirt overeenkwam met mijn gedachten. De laatste jaren neemt de stelling 'zeggen dat je gelooft is zeker weten dat je iets niet zeker weet' (was die niet van Freek de Jonge?)

Zeker weten doe ik het niet. Zeker, ik geloof, maar waarin? In intelligent buitenaards leven, de oneindigheidstheorie, reïncarnatie, het lot én de maakbaarheid van het leven, de evolutietheorie, altijd in mezelf, maar zeker niet in één almachtige God. Ik gebruik zijn naam wel eens in negatieve emoties, maar ik zal God nooit met een kleine 'g' schrijven.

Na mijn Rooms-katholieke opvoeding moet ik geloof ik even mijn ouders bellen. Volgens deze test ben ik naar de grootste waarschijnlijkheid (let op...) 83% Boeddist, 79% Satanist, en 79% agnosticist (of ben je dan gewoon agnost?). Dan, na een flink gat, val ik voor atheïsme en de Islam (beide 54%), Hindoeïsme en Paganisme (beide 50%), vervolgens 42% Judaïsme, en mijn Christelijke zelf landt met een schokkende 33% op de allerlaatste plaats.

Om Bon Jovi te quoten; Hey God, tell me what the hell is going on?...
via Puck.

8 reacties:

  • Op 6/8/05 11:33 , Anonymous Anoniem zei...

    Ik schijn 100 % satanist te zijn, en het christendom belandde overtuigend op de laatste plaats. Wat er met mijn R-K opvoeding is gebeurd, God Knows!

     
  • Op 6/8/05 14:50 , Blogger Pimmez zei...

    100%??? OMG!

     
  • Op 7/8/05 18:26 , Anonymous Anoniem zei...

    geloven is zeker weten dat je twijfelt.

     
  • Op 8/8/05 09:10 , Anonymous Anoniem zei...

    Een opmerking als die van Diaan kan enkel voortkomen als je nog nooit het goddelijke in iets hebt ervaren. (No offense!) Je gelooft pas als je het zeker weet.

     
  • Op 8/8/05 09:10 , Anonymous Anoniem zei...

    Edit van de vorige post:

    Dit is enkel mijn nederige mening.

     
  • Op 8/8/05 09:41 , Anonymous Anoniem zei...

    @gerben: Deze opmerking was eigenlijk ter verbetering van de quote van Freek de Jonge die Pimmez had geplaatst

     
  • Op 14/8/05 09:28 , Anonymous Anoniem zei...

    @diaan: dan nog ;)

     
  • Op 14/8/05 13:47 , Blogger Pimmez zei...

    Hee, geen bitchfight op mijn blog! ;)

     

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage