Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

13 januari 2003

Hip?
Gers = tof = cool = vet. Dat zei Richard op het Zwartekatforum. Hier.

1. Nou betekende cool ooit, dat iets koud was. Frisjes. Koel.
2.a. En vet, dat was het tegenovergestelde van ranzig.
3. Ranzig wordt tegenwoordig gebruikt als synoniem voor vies, maar dat is het niet! Zeep is ranzig, want het lost vet op. Tegengesteld dus.
2.b. Vet is je haar als je er net gel in hebt gedaan.
4. Maar kan iemand me vertellen wat "gers" oorspronkelijk betekent?
5. Of "tof"?

Die woorden zullen dan toch ook wel omgeturnd zijn vanuit een ander woord?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage