Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

09 januari 2003

Scholieren stemmen Balkenende weg
Onderstaand bericht is letterlijk overgenomen van het ANP. Omdat het leuk is.

DEN HAAG (ANP) - Schijn bedriegt, zo bleek donderdag tijdens een bezoek van CDA-leider Balkenende aan een middelbare school in Den Haag. ,,J.P.'' werd bij aankomst op het schoolplein met luid gejoel en gejuich als een popster onthaald door de leerlingen van de school. In de aula bleken de scholieren van drie middelbare scholen uit Leiden, Amsterdam en Den Haag echter geen fan van zijn beleid.

De CDA-lijsttrekker kruiste daar in een door Code Name Future georganiseerd debat de degens met veertien leerlingen. De tieners hadden zich gedegen voorbereid. Zij legden Balkenende serieuze vragen voor over integratiebeleid, Irak, een minderheidskabinet met gedoogsteun van de LPF, de verhoging van de ziekenfondspremies en normen en waarden op school. Nederland moet niet meedoen aan een oorlog aan Irak, vond een overweldigende meerderheid. Lessen over normen en waarden op school werden ook weggestemd. ,,Dat helpt niet.''

Balkenende zelf werd eveneens weggestemd. Slechts vier van de aanwezige scholieren zouden op hem hebben gestemd. Dat was voorafgaand aan het debat, maar de mening van de meesten leek na het optreden en de uitleg van de CDA'er niet gewijzigd.

,,Hij is wel minister-president, maar ik snap niet hoe hij het is geworden'', zei Carmen, een van de veertien die hem mocht ondervragen. ,,Hij geeft geen antwoord op de vragen en praat er omheen'', stelde Carmens buurvrouw Rianne. Beide scholieren hadden een jaar geleden ook al eens met Balkenende gepraat. ,,Of hij zegt: mag ik een tegenvraag stellen? Dat is een nieuw trucje, dat hij waarschijnlijk op een mediatraining heeft geleerd. Dat deed hij vorig jaar niet.''

,,Hij praat veel, maar ik heb nog geen nieuwe dingen gehoord'', stelde een van de toehoorders. De jongen die dit jaar voor het eerst mag stemmen, gunt die stem in elk geval niet aan de CDA-lijsttrekker. Winnaar van het debat was de 12-jarige Elmer, die Balkenende vroeg om uit te leggen waarom hij de ziekenfondspremie niet ,,dragend'' hield. De jongen die zelf later advocaat of dokter wil worden, werd na afloop besprongen door de media. Balkenende had het nakijken.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage