Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

14 januari 2003

De opleiding die garant staat voor een Goed Leven
Ik ken er twee. Eén daarvan persoonlijk. En van een derde persoon heb ik het ernstige vermoeden, maar dat is een rol in een film, en wel M. Gespeeld door Judi Dench. Ze straalt gezag en rust uit tegelijkertijd. Liefdevol. Overzicht, inzicht, bereid risico's te nemen en ervoor op te draaien als iets misgaat. Haar kinderen voedt ze op tot Goed Mens.

De tweede ken ik dus persoonlijk. Ook hier gelden dezelfde Goede Kanten die leiden tot het zijn van een Goed Mens. Gezag, rust, liefde, over- en inzicht, gokt zelden mis. In dit geval betreft het een van mijn twee favoriete tantes, en wel Annette. Ook zij volgde de opleiding die Goed Menselijkheid als vak lijkt te hebben. Als er twee mensen zijn waarvan ik zeker weet dat het ook Goede Mensen gaan worden, zijn het haar kinderen.

Ook Jeltje van Nieuwenhoven heeft gestudeerd voor bibliothecaresse. Me dunkt dat dat iets zegt.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage