Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

02 juni 2005

Twee mogelijkheden

Twee mogelijkheden
A. De mens is intelligent en redelijk, de massa is dom kuddevolk dat niet weet waar ze op stemt.
B. Bij de volgende tweedekamerverkiezingen stemt enerzijds 61% op Groep Wilders, ChristenUnie, LPF, SP of SGP (nu 14,7% van alle zetels, dat zou dus een verviervoudiging van het aantal zetels zijn), en anderzijds 38% op PvdA, CDA, VVD, Groen Links, D66 of Groep Lazrak (nu 85,3%, wat een ruime halvering zou betekenen).

Het zal mij benieuwen. Ik denk dat mogelijkheid A waarschijnlijker is, waarmee mijn standpunt over referenda en de Europese Grondwet (R.I.P.) duidelijk mag zijn. Desalniettemin ga ik me straks neerleggen bij de mening van mijn stemgerechtigde landgenoten. Maar niet voor ik mijn tanden heb gepoetst.

Bronnen: voor en tegen, zetelverdeling na verkiezingen.

3 reacties:

  • Op 2/6/05 08:22 , Anonymous Anoniem zei...

    Ik heb hier in denemarken niet al het campagnevoeren meegekregen, maar in dat wat ik meegekregen heb denk ik dat JP en consorten even bijzichzelf te rade moeten gaan of dat hun campagne tacktiek wel slim was. In plaats van te zeggen dat er terroristen komen als we tegen stemmen arugmenten waarom de grondwet goed is.

     
  • Op 2/6/05 11:46 , Anonymous Anoniem zei...

    Ik ben het nog niet met de Nederlandse bevolking eens en vond ze vooral gisteren errug dom.

     
  • Op 2/6/05 11:48 , Anonymous Anoniem zei...

    Informatievoorziening was zeer slecht, er werden enorm veel zaken bijgehaald die NIETS te maken hadden met de grondwet (wat ook al een verkeerde en een 'ik-stem-nee'-sentimenten-inboezemende term is)... Een referendum is in mijn ogen per definitie geen goede zaak. Nu maar een paar jaar wachten...

     

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage