Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

11 juli 2003

Scriptie (17)
Vertrouw ze niet, docenten. Backstabbers zijn het. Let op: Drie personen: Student, Begeleider en Assessor. Twee mogelijkheden na inleveren scriptie: Go. No go.

Student schrijft scriptie en haalt No go. Gesprek volgt. Een theoretisch kader - een term die voor het eerst valt, eerder was gezegd dat 'onderbouwing uit literatuur wel belangrijk' was - ontbreekt. Een nieuw concept, dat de student in vijf jaar studie niet één keer eerder is tegengekomen. Na het bekijken van de veertien meest recent geaccepteerde scripties in de mediatheek blijkt dat slechts één van die veertien een hoofdstuk genaamd 'theoretisch kader' in zich heeft. Twee anderen geven enige theoretische onderbouwing. Elf anderen geven minder dan in students eerste scriptie of geen theorie weer. Toch moet het erin.

Er wordt een afspraak gemaakt; maandag voor de zomervakantie inleveren, vrijdag voor de zomervakantie bespreken. Student zoekt en vindt nieuwe moed. Schrijft z'n kont van z'n lijf en levert de afgesproken maandag het afgesproken werk in. Bloed, zweet en tranen naast hem op de grond worden niet gezien of genegeerd. Begeleider geeft te kennen dat hij die vrijdag niet aanwezig zal zijn; zijn zomervakantie begint een dagje eerder. Prima. Assessor is donderdag niet bereikbaar, verzoeken tot bellen en e-mailen leiden tot niets.

Student gaat de afgesproken vrijdag naar school, bereid te wachten tot het gaatje in de agenda van de assessor. En dan speelt de volgende discussie zich af.

Assessor: Sorry. Ik kan je niet helpen. Je moet bij je begeleider zijn. Hij moet je begeleiden.
Student: Ik wil feedback voor de vakantie en we hebben afgesproken dat ik die zou krijgen. De begeleider is al op vakantie. Ik wil feedback.
Assessor: Sorry. Ik kan je niet helpen. Je moet bij je begeleider zijn. Hij moet je begeleiden. Nu ga ik andere dingen doen.

En toen moest ik even aan de Matrix denken.
Assessor of Oracle: Sorry kiddo. You got the gift, but it looks like you're waiting for something.
Student of Morpheus: That system is our enemy. You look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. If you're not one of us, you are one of them.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage