Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

03 februari 2003

Woorden die een fysieke beloning verdienen (6)

Woorden die een fysieke beloning verdienen (6)
Het Nationaal Vederballet. Of ze hadden gerepeteerd, weet ik niet. Ik stond gewoon mijn lunch - een door de warme bakker (een heel liefdevolle man, vandaar het warme) opgewarmd uienstokbrood - op te snoepen. Het leek wel een ballet, hoe de twee duiven om mij heen drentelden. Rondjes om me heen, naar me toe, van me af. Elkaar kruisend, rondje om elkaar heen. Door mijn - vanuit duivenoogpunt gezien - massieve zwarte leren jas kwamen ze niet te dichtbij naar mijn zin, dus ik kon er rustig naar kijken. Het was een fijn schouwspel.

Mooi woord trouwens,´dren·te·len (onov.ww.)
1 langzaam, op zijn gemak, zonder een bepaald doel rondlopen => flaneren