Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

16 januari 2003

Aaargh! Zip! Baff! Klabamm!
In stripfiguren en in sommige radiohoorspelen (waaronder die van mij bij Studentenradio) worden geluiden uitgeschreven. Baf! lees je bij een vuistslag. Als een hond een touw om zijn nek heeft en verder rent dan het touw hem toestaat, lees je "Snok!". Of "Gulp!". Batman deed het ook, bij gebrek aan acteurs die een geloofwaardig gevecht konden spelen. Nou kan het geluid "Gulp" ook voor andere dingen gebruikt worden. "Snok" niet. "Snok" hoort bij een touw of een touwachtig iets om een ledemaat, nek of romp, waaraan getrokken wordt. Verder kun je "Snok" nergens gebruiken. "Gulp" wel. "Gulp" kan allerhande worden ingezet. Of niet? Wanneer denk jij "Snok"? Of "Gulp"?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage