Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

08 april 2005

Mierenliefhebber

Mierenliefhebber
Soms overweeg ik dit log te hernoemen tot 'woordenneuker'. Maar dan denk ik aan de kleine kinderen die mij dan niet meer zullen durven lezen en aan mijn logjes over politiek, treinreizen en sport. Daar staat mijn strijd tegenover tegen de uitwisselbaarheid hedentendage, van jou/jouw, zij/hen/hun, als/dan, (zin) in/an, liggen/leggen, kennen/kannen/kunnen en ronduit foute woorden als 'uitprinten'. Ook het regelrecht taalverarmende woordje 'er' probeer ik zoveel als mogelijk te voorkomen.

Lof dan ook voor Wim de Bie die de hypocrisie van de woordenneuker goed benoemt in zijn logje Zelfonderzoek.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage