Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

24 maart 2005

Thom naar huis, PvdA-CDA 1-1

Thom naar huis, PvdA-CDA 1-1
Teletekst: D66-minister en vice-premier De Graaf stapt op. (...) CDA-voorman Verhagen zei in het debat dat minister De Graaf door de PvdA in de senaat "grotelijks is belazerd". De PvdA speelde spelletjes om De Graaf en de coalitie te beschadigen, zei hij.

Even moest ik terugdenken aan de eerste formatiepoging van JP. Weet u nog? CDA 44 zetels, PvdA 42, samen onbereikbaar voor het peloton. Na dagen van overleg vertelde Wouter Bos dat JP, na de zoveelste concessie van PvdA-kant, alsnog besloot geen duo-coalitie te vormen. Er gingen stemmen op dat vooraf al bekend was dat CDA totaal geen interesse had in een coalitie met PvdA, maar enkel voor de vorm overleg had gevoerd. De deal met VVD was op voorhand al beslecht, en ja, dat D66 altijd meedoet als je ze een gekozen burgemeester belooft, is alom bekend.

Nu dus weer: CDA is op z'n sterkst als er met beschuldigende vingers gewezen kan worden en met modder gegooid. Dan kijkt CDA op z'n braafst, maar wel als lachende derde. Of vierde. In zetels, omdat het volk erin trapt, eerste. Nu nog wel. Als het een beetje meezit...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage