Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

13 januari 2005

We're gonna start a band here tonight

We're gonna start a band here tonight
Stel, je kan drummen. Of bassen, of gitaar spelen. En je kan dat goed. Je gaat voor de lol bij een concert van Green Day een beetje vooraan staan. Dan vraagt Billie Joe of je zin hebt om on stage een van de bandleden af te lossen. Hij haalt je het podium op, en je speelt een heel nummer (Knowledge) terwijl Billie Joe zingt. Da's best stoer. Vervolgens mag de bassist de bas houden, de gitarist de gitaar. En de drummer? Die mag de stokjes houden, en stagediven.

Een andere 'stel'. Stel, je staat in het publiek bij datzelfde concert en je ziet een kerel met een noodvaart op je af komen rennen, hij springt in de lucht met in zijn hand een drumstokje gericht op jouw linkeroog. Vang je hem op of stap je opzij? En wat doen de mensen om je heen? Ach, drummers zijn altijd de lul!

Oh, mocht u twijfelen: de rest het concert - een uur en drie kwartier, behoorlijk lang voor een punkbandje - was al net zo geweldig, ik heb spierpijn in nek en kuiten van het 'dansen'. Na opgewarmd te zijn door iemand in een konijnenpak die Hey, Ho, Let's Go! en YMCA met ons deed, trapten de heren af met titelsong American Idiot. Tijdens het tweede nummer had Billie Joe de borden 'verboden te crowdsurfen' al weggedraaid, waardoor meteen vijf mensen op handen werden gedragen. Ontploffingen en steekvlammen van vijf meter hoog zou je misschien niet verwachten bij een punkband, maar het draagt wel bij aan een spetterende show! Ook het gezelschap, Marlies en Rob og sa 40 skinner, was plezierig. Lof ook voor de baas die mij toestond de volgende dag pas om elf uur te beginnen. En weer twee t-shirts erbij!

Onderstaande setlist voor het laatst aangepast op 16/1/05, 0:50, verbeteringen nog steeds welkom in het reactieding:

Opening:
American Idiot
Jesus of Suburbia
Holiday
Are We The Waiting
St. Jimmi
Longview

Middenstuk (niet op volgorde):
Minority
Basket Case
Brain Stew
(you make me wanna) Shout
King for a Day
She
Hitchin' a Ride
Letterbomb
When September Ends
Knowledge
Nice Guys Finish Last

Toegiften:
Boulevard of Broken Dreams
When I Come Around
We Are The Champions (Billie Joe met opplaksnor, mantel en kroon!)
Good Riddance (Time of your Life)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage