Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

06 januari 2005

Wat betreft Azië

Wat betreft Azië
Ja, ik vind het heel erg wat er gebeurd is. Maar kameraad Patrick Deters had een argument dat ik het overpeinzen waard vind: Waarom kunnen we al jaren niet het geld opbrengen om dijken te bouwen in Bangladesh, waar elk jaar een dergelijke overstroming plaatsvindt en tienduizenden doden vallen, en trekken we nu allemaal wél de portemonnee? Omdat er nu meer en betere spotjes op tv zijn? Volgens Muffie speelt het een rol. Komt het omdat Thailand zo'n geinig vakantieland is? Daar ligt het volgens Patrick aan. Ik persoonlijk weet het niet.

Als u geld geeft, lof. Ik hou me bij m'n voornemen m'n schuld bij de bank in de eerste helft van dit jaar af te lossen. Egoïstisch? Op het moment sta ik net zo verbaasd te kijken als een vriend die mij Nederland ziet aanmoedigen bij een oefeninterland. Waarom die passie?

Drie minuten stilte vind ik overdreven. Welk nut heeft het? Ik heb braaf m'n mond dicht gehouden, uit respect voor degenen die er behoefte aan hebben. Maar ik herdenk liever elk jaar twee minuten de gevallenen tijdens de holocaust - en dat mogen van mij zo vijftien minuten worden - om aan te tonen dat racisme en fascisme foute concepten zijn, dan om nu stil te zijn omdat er zoveel mensen zijn omgekomen. Zeven Nederlanders, kan oplopen tot 150. Afschuwelijk, uiteraard, elke dode is een ramp voor zijn of haar geliefden. Maar een veelvoud van dat aantal sterft jaarlijks in het verkeer. Investeren in voetgangervriendelijke bumpers? Neuh.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage