Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

18 juni 2004

Voetbalgebazel
Sorry? We komen hier voor de titel? Edwin, ik heb vertrouwen in je. Al maakte je een enorme blunder waardoor we niet met 1-0 wonnen maar 1-1 gelijkspeelden tegen Duitsland. Boos ben ik op je baas, met de terechte naam Dick, die zijn uiterste best doet het hele land van hem en zijn elftal te vervreemden. Hij gaat tegen Tsjechië aantreden met een elftal waarmee verlies zeker lijkt.

De poll op vi.nl zegt dat Arjen Robben linksbuiten moet staan. 84% van de ruim 25 duizend. Slechts één procent zegt dat Nederland geen linksbuiten moet opstellen. Wat doet Dick? Een ruit met Kluivert en van Nistelrooy. Geen linksbuiten dus. De ruit, die in zes wedstrijden niet succesvol bleek met daarvoor een spitsenduo dat elkaar - en dat is in nog meer wedstrijden bewezen - maar niet kan vinden. Vertrouwen op Wesley Sneijder die dinsdag de hele wedstrijd deed opleven en er eerder al voor zorgde dat Nederland tegen Schotland zich alsnog plaatste voor het EK, doet Dick niet. De sukkel.

Dick zal na de ruime verliespartij tegen Tsjechië doorzetten en worden uitgeschakeld, en nooit meer in Nederland over straat kunnen lopen zonder een ei of rotte tomaat naar z'n kale hoofd gesmeten te krijgen. Of, en dat hoop ik van ganser harte, hij is slim en beseft dat hij met die verliespartij de definitieve verjonging wel moet inzetten. Want nu heeft de oude garde het definitief laten afweten, en onderschat de rest van Europa ons.

Oh: mocht Nederland met deze opstelling spelen en winnen van Tsjechië, dan verdien ik het de rest van het EK nagewezen en uitgelachen te worden.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage