Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

18 juli 2003

Meester Maurits
Basisschool de Boei, Bijbelonderwijs. Hij was toen nog in opleiding, denk ik. Tegenwoordig is hij de High Priest van de Sint-Jan in Gouda, de grootste kerk van Gouda en de kerk met het grootste schip van Nederland. Ik maakte een praatje met hem toen moeder, lief en ik de kerk aandeden tijdens een rondje Gouda.

'Heb jij niet bij mij in de klas gezeten?' Jep. En ik heb nog steeds ontzaglijk veel ontzag voor hem. Het is zo'n man tegen wie je automatisch 'u' zegt. Lieve lezer, als je ooit in Gouda bent, ga hem bezoeken. Je herkent hem aan zijn kale hoofd met haar aan de zijkanten en de rust in zijn ogen. Je zou bijna weer gaan geloven. Ik ga hem straks eens mailen.

Links, omdat ik mijn liefde voor een van de hoogtepunten van mijn geliefde Gouda niet onder welke stoel of bank dan ook wens te steken:
- Hele mooie tour door de kerk
- Officiƫle site
- Pagina met nuttige info

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage