Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

05 april 2004

Nieuw baantje
Een blonde Oekraïense wetenschappelijk onderzoekster van 26 die vraagt of ze nog terug in Nederland mag komen als ze van de zomer even d'r ouders heeft bezocht. Tien tot twintig studentes uit 1985 die uit de provincie in Utrecht komen wonen. Oude Moslimse meneren die hun zoons hebben meegebracht als tolk. Een meisje dat moet huilen omdat haar man d'r sloeg en ze bij hem is weggelopen, terwijl hij de enige reden was dat ze in Nederland mocht blijven.

M'n nieuwe baantje bevalt. Naast een behoorlijke opslag ten opzichte van mijn archiefschuifklus bij Fortis, heeft de gemeente Utrecht iets moois te bieden: echte Utrechters. Zoals een kerel die z'n hele leven lang in Zuilen heeft gewoond - vijftig jaar op een en hetzelfde adres - en nu emigreert naar Overvecht. Oh, en ik weet de geboortedata van m'n huisgenoot en het nieuwe adres van de vorige bewoner van ons flatje! Alle exacte gegevens blijven daar... en da's jammer. Maar wel terecht.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage