Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

04 april 2004

Principes
Ik ben een man van principes. Ik wijk niet graag van mijn standpunt af, maar met goede argumenten laat ik ze los. Wees alleen voorbereid ze te onderbouwen. Daarom is het zo leuk om met Rob, Amerikanofiel, een discussie aan te gaan over wereldpolitiek. Of met een domme racist. Heerlijk, om die eruit te lullen.

Van tijd tot tijd gooi ik wat principes omver, omdat ik erachter kom dat ze outdated zijn. Toen Kim zich niet zo lekker voelde en de slaap niet kon vatten, heb ik een paar pagina's van Harry Potter voorgelezen, waar ik in principe een hekel aan heb. Tot een paar weken terug heb ik altijd geweigerd een kostuum aan te trekken. Ik was de enige 'man' die bij de diplomauitreiking van de HAVO géén twee- of driedelig aanhad. Nu is mijn studietijd voorbij en is het tijd voor een serieuze, vaste baan. Ik heb nu twee pakken en maak er geen probleem meer van. Als een bedrijf dat me interesseert, me zou vragen voortaan vijf dagen in de week in kostuum te komen, zou ik dat doen.

En de afgelopen dagen heb ik - never change a winning team, ook een van mijn principes - ineens de nieuwe versies van Realplayer, M$ Windows Media Player én Winamp gedownload. Ik hou wel van die radicale omgooiingen, zo nu en dan. Het is immers fijn om sterk in je principes te staan, want des te fijner is het er soms vanaf te wijken om jezelf te bewijzen dat je niet star bent.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage