Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

03 september 2003

I'm a Gouwenaar in Den Bosch
Twijfelend tussen het ene en het andere schap stond ik voor de kaascounter. Spontaan vroeg Maarten, die vertelde normaal bij het filiaal Helftheuvel te werken maar inviel voor zijn zieke zusje, 'Kan ik u helpen?' Eh, nou... ik hoef eigenlijk geen kaas, want bij mijn lief in de koeling is geen behoefte aan kaas op dit moment. Maar een kans op een lekker plakje laat ik niet aan mij voorbij gaan.

Maarten gaf me moeiteloos een plakje Zaanlander extra mild. Lekker zacht. Lief vond het maar niks, oude kaas is haar meug. En dus deden we, met een ronduit over kaas bomende Maarten, een vergelijkend warenonderzoekje. Prima Donna Red Label (Black Label is nog ouder maar niet in filiaal Arena verkrijgbaar), Old Amsterdam (vooral door goede marketing erg populair) en huismerk Zaanlander Extra Pittig. Die laatste viel bij ouwekaaskenner Webkim het beste in de smaak.

Anekdotetje: Bij het bestempelen met de juiste prijs waren de plakkers voor de bon op. Met als gevolg dat op de display kwam te staan "AH ZAANL EXTR OFFLINE". Da's dan weer grappig. En de kaas, ach. De kaas was heerlijk.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage