Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

24 oktober 2002

Beeldspraak
In mijn stadsie staat sinds kort tegenover het Neude (midden in het hart van de stad dus) een beeld van een haas. Een haas in de houding van Le Penseur, de denker, een klassiek beeld dat een Franse meneer Rodin ooit heeft gemaakt. Het heet "Thinker on Rock 5", in de volksmond gewoon "De Haas". Ik snap dat niet. Wat heeft Utrecht in vredesnaam met een haas? Willen we geen domstad meer genoemd worden? Is de Voorstraat (achter de Haas) ineens het hazepad geworden?

Waarom hebben we geen paard met een meneer op zijn rug? Hebben we geen helden? Er is toch ooit wel iemand geweest die Utrecht heeft bevrijd na de een of andere oorlog? Zet daar gewoon een man neer op een paard! Verzin een mooie naam, zet er in vredesnaam iemand neer! Geen moderne kunst! Wie die man dan ook is! Wie het paard dan ook is! Desnoods Anton Geesink!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage