Pimmez' neurotransmitteroverschot

Dit is een Egolog. Mijn wereld. Mijn verhalen. Mijn muziek. Ik zeg best vaak wat ik denk. Dus doe ik lang niet altijd wat ik zeg. Omdat dat meestal niet kan. En vaak niet mag.

25 oktober 2005

Als de onderste steen niet de onderste blijkt

Als de onderste steen niet de onderste blijkt
Op de beelden die het journaal uitzond van de crematie van Karin Adelmund, zag ik Huub van der Lubbe een van zijn liederen zingen. Mooi zoals hij dat kan, en de keuze - door wie dan ook gemaakt - van het nummer was passend. Hier de tekst.

Concordia - Tegen de tijd
Tegen de tijd, dan blijkt misschien
wat van nabij niet was te zien
wat in het duister huist van voordien
komt aan het licht, misschien, tegen de tijd

Tegen de tijd, als tijd verstrijkt
en de schaduw van het verleden wijkt
als de onderste steen niet de onderste blijkt
misschien, dat tegen die tijd

Wie weet wat dan uitkomt dat dingen nooit gaan
zoals ooit werd beweerd dat ze gingen
en dat zwijgen dichtbij een leugen ligt
en de waarheid niet ver van de waan

Tegen de tijd, tijd die ons leert
dat geen macht of kracht de waarheid weert
en geen boom is zo oud dat geen tak een keer splijt
zal blijken tegen de tijd

Tegen de tijd, tijd die ons leert
dat geen macht of kracht de waarheid keert
en geen boom is van hout dat niet op den duur slijt
zal blijken tegen de tijd


Menschen, koopt dees' schijf! Geloof mij, hij is het waard. Te vinden onder de noemer 'Concordia', zoals het gezelschap waar Van der Lubbe ook deel van uitmaakt, heet.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage